18.5.11

Lazy day

Den här veckan har det varit ljuvligt väder. Knallblå himmel o strålande solsken. Int så varmt dock, typ 20 på dagen o 7 på natten. Vi har inget värmesystem i vårt hus/lägenhet sa det e ganska kallt inne. Som kallast har det varit ungefär 16 grader... Vi har ett "värme batteri" som vi har placerat i badrummet. Det har vi alltid på då vi går i duschen, annars sku man säkert frysa ihjäl. Jag har också införskaffat en second hand liten värme fläkt som jag går omkring med i lägenheten. Husen i Sydney e typ som husen vid Medelhavet, ni vet - kalla på vintern.

Hade ledigt från jobbet igår o bestämde mej för att gå och chilla (värma mej i solen) till parken som ligger ca. 3 minuter från oss. Så här såg det ut från min sköna fleece filt


Bongade också lite hundar från Doggy Daycare, hund dagiset, som ligger här nära oss. Hund dagis - jag tycker det e sååå sött!! :) Vissa för dit sina hundar varje morgon före de åker till jobbet. Där får hundarna sedan leka med varandra, sova dagssömn, gå ut på "walkies" m.m. Aaawh..! ;)


Men nu måst jag gå o laga mej färdig för kvällens date night. Det e Marcus tur att ordna träffen o jag har iiingen aning om vad vi kommer att göra. Vet bara att vi skall ses vid tågstationen om en timme!

1 comment:

  1. I can actually understand most of it! I'm getting better! :)
    alt bra! :)

    ReplyDelete