5.3.11

Oljud

Herregud vilken ljudnivå det var i vår lägenhet förra natten! Marcus hade jobb tidigt idag på moronen så vi gick o sova ganska tidigt. Men jag kunde int sova. En blund. Före typ klockan tre. Det var fest i lägenheten under oss. Det bor ingen där, det e mera en lokal där det hålls konstutställningar, vernissage o.dyl ibland. Men igår var det fest. Med stort F. Musiken på max, människor stod på rööki under vårt fönster o var allmänt sjukt högljudda. Våra väggrannar bestämde sej för att tävla med ljudnivån underifrån. Först såg dom på en DVD med ljudet helt galet högt. När filmen tog slut (typ 2-tiden) satte dom också på musik till max. Sedan dansade dom, hoppade på golvet så att fönstren i vår lägenhet skakade, sjöng med musiken, spelade piano! (jep, dom har ett livs levande piano i sin lägenhet) osv. Jag försökte först sova med öronproppar men det var no chance - jag hörde allt. Så jag satt uppe o kollade Stylisterna via datorn med hörlurarna i. Det komiska i situationen var att Marcus sov och snarkade hela natten. Hörde ingenting.:) Fattar int hur det e möjligt..

Såg annars filmen Toy Story igår. Missade den helt då den kom ut nångång på 90-talet. Vi såg Toy Story 3 på bio förra året o tyckte att den var helt galet bra. Nästa gång vi går till video shoppen blir det 2:an. Can't wait!

Gick in till centrum idag efter att jag vaknat 12-tiden (p.g.a. vissa orsaker som nämnts ovan). Skulle köpa ny ögoncreme då min förra tagit slut. Hittade en jättebra deal hos Lancome. Man fick en sorts giftpack på köpet då man köpte Primordiale Yeux Skin Recharge ögoncremen. Hela 9 stycken Lancome produkter, kolla nedan!

Köpte också Robyns nyaste skiva - Body Talk. Den skall jag luukutta då grannarna blir högljudda igen :D

No comments:

Post a Comment